Thursday, May 20, 2010

Tak mi ciezko

na sercu + lza sie w oku kreci. Wspomnienia same nasuwaja sie na mysli. O zeszlym roku. O tej samej porze, gdy Isabel zostala zdiagnozowana z rakiem. Gdy wiosna buchala zyciem. A Isabel z wyrokiem smierci. Jaki to szok przeszlismy oboje. Panika. Rozpacz. I placz. Duzo lez.
Tak jakos i dzisiaj to wszystko spadlo na mnie ogromem. Lkam. Same lzy cisna sie do oczu. Splywaja po policzkach. Smutno mi bez Isabel. Zmawiam w jej intencji Tajemnice swiatla.

czwartek
VII tydzien okresu wielkanocnego

"Ojcze Swiety, nie tylko za nimi prosze, ale i za tymi, ktorzy dzieki ich slowu beda wierzyc we Mnie; aby wszyscy stanowili jedno, jak Ty, Ojcze, we Mnie, a Ja w Tobie, aby i oni stanowili jedno w Nas, aby swiat uwierzyl, zes Ty Mnie poslal. I takze chwale, ktora Mi dales, przekazalem im, aby stanowili jedno, tak jak My jedno stanowimy. Ja w nich, a Ty we Mnie" ("modlitewnik ojca Leona Knabita").

01:54 Hrs. Budzi mnie siusiu.

04:30 Budzik zrywa mnie na rowne nogi. Na dworze 13-stopniowo. Temp. w kuchni 20.8C.

04:36 Hrs. Biore stolowa lyzke oleju konopnego mum's original na pusty zoladek + czestuje sie czekoladka Xocai POWER.

04:40 Hrs. Lektura tronowa. "Rodzina"

Spacer po polskich willowych osiedlach, to przechadzka wsrod parkanow, plotow, niektore domy wygladaja jak twierdze obronne. Kraty w oknach, wyjace wielkie psy obronne, ktore szczerza kly na kazdego przechodnia.
Kanada w porownaniu z tym jest oaza spokoju. Zamiast drutow kolczastych gladko ostrzyzone trawniki, nie ma krat w oknach, w wielu domach nie ma nawet zaslon, mozna obserwowac, co pani domu szykuje na kolacje (Jan Osko, "Dwa swiaty - Polska i Kanada", RODZINA, IV-V, 2010).

05:30 Hrs. Wskakuje na wage APSCO. 80 kg.

05:33 Hrs. Ceremonia lancuchowa.

05:44 Hrs. Pije 10 mil wody OCEAN PLASMA.

05:47 Hrs. Podnosze z werandy "National Post" z "Group behind Ottawa blast: We'll be in Toronto for G20" na okladce.

06:27 Hrs. "Lepiej dac, zamiast pozniej zalowac" - unosi sie w Polskim Radiu Toronto na fali 1320 AM. Na dworze slonecznie. 14-stopniowo + spiew ptakow. Przednia szyba samochodu osrana przez ptaki.
W dzienniku: Woda opada w dorzeczach Wisly. W Grecji strajk generalny.
ESSO, Shell, Petro-Canada biora za litr paliwa $0.97.3.

Czestuje sie gazetami ze skrzynek. "24H Toronto" z "Blood spilled in Bangkok" na okladce + "Metro" z "Bangkok burns. City under curfew as troops crush anti-government protests" na okladce + "Eye Weekly" z "The bloody business of Indie Film" na okladce + "Now" z "LCD Soundsystem. Dance punk innovator James Murphy goes out with a bang" na okladce.

10:45 Hrs. "Find another doctor" - radzi recepcjonistka Dr. Velizara. Przyjdz rano, albo znajdz sobie innego doktora. To, ze pracuje i ze trudno mi znalezc zamiennika, czy brac caly dzien wolny aby pojsc po odnowe recepty na lekarstwa, to ich nie obchodzi.
Prosilem aby przyslal mi recepte. Ze wysle zaadresowana ze znaczkiem koperte. Tylko wlozyc recepte i wrzucic do skrzynki. Nie. Takich praktyk sie nie stosuje. A byly przeciez kiedys czasy, ze doktor sluzyl pacjentowi. Nie tu w Kanadzie. Od poniedzialku nie mam juz tabletek na cukrzyce.

15:17 Hrs. Kupuje w Warmia Deli obiad ($7.83). Flaczki + ruskie pierogi. Czestuje sie darmowymi polskim gazetami. "Przeglad Tygodniowy" z "Utrwalanie strefy wplywow?" na okladce + "zycie" z "Zalana Polska" na okladce + "Wiadomosci" z "Dbaj o swoje rachunki czyli: Rogers winny rozwodu!?" na okladce.

15:20 Hrs. Czestuje sie czekoladka Xocai POWER.

17:20 Hrs. Wykonuje kilka telefonow do lekarzy reklamujacych sie w katalogu COMMUNITY DIRECTORY 2010 Bloor West Village.
Odpowiedzi: No New Patients. To po co sie reklamuja, jak nie przyjmuja nowych pacjentow?
Brak lekarzy i dlugie kolejki do medycznych serwisow. Jak w komunistycznym PRL-u. I Obama chcial ten system zafundowac Amerykanom.

17:34 Hrs. Pije 10 mil OCEAN PLASMA.

18:44 Hrs. Po rozmowie z Januszem z Ottawy wychodze na spacerek w poszukiwaniu kliniki lekarskiej. Ubrany w krotkie jasne spodenki + czarna koszulke z krotkim rekawkami + sandalki na nogach. Na dworze 26C. Odczuwalne 28C. Spiew ptakow + zapach bzu + jablko.

19:14 Hrs. Znajduje na rogu ulic Dundas i Bloor "walk in" klinike. The Doctor's Office walk in Medical Care tel: 535-3511. Otwarci sa w sobote od 9 do 3 po poludniu + w niedziele od 10 do 2 po poludniu.

19:30 Hrs. W Tim Hortons kupuje Boston Cream ($0.95).

19:34 Hrs. W domu.

20:23 Hrs. Wysylam imelke do OCEAN PLASMA z checia nawiazania kontaktu.

20:37 Hrs. Pije herbatke ziolowa MELISA.

21:25 Pije herbatke ziolowa SKRZYP + chalwa.

No comments: