Friday, March 30, 2007

Szlachecki Przewodnik

15:45 Hrs. Po pracy wpadam do "Husarza". Kupuje "Gazete" i "Gonca". Czestuje sie "Przegladem Tygodniowym", "Wiadomosciami" i "zyciem". Oraz najnowsza edycja "Polskiego Przewodnika Handlowego". Tego roku przytyl o 38 stron. Jest to edcja 100% szlachecka. Z piekna szlachcianka Malgorzata Majewska na okladce. No i oczywiscie, szlachecka elita polonijna. Wydawcy przewodnika, panowie Marcin Chlapowski i Robert Wagner.

ESSO i Petro-Canada biora za litr paliwa $1.02.9. Beaver $1.02.9.

Drodzy Panstwo,

Jest nam niezmiernie milo zaprezentowac Panstwu kolejne, 21-sze wydanie Polskiego Przewodnika Handlowego. W tym roku obejmuje on swym zasiegiem polonijne firmy nie tylko w Greater Toronto Area, ale takze w innych miastach Ontario (patrz str. 579). Grubosc Przewodnika rosnie z roku na rok (tegoroczne wydanie liczy 604 strony i jest najgrubsze z dotychczasowych, swiadczac o jego popularnosci wsrod reklamodawcow i o preznosci polonijnych firm. Smiemy twierdzic, ze ta preznosc jest w pewnej mierze zasluga Przewodnika, gdyz dzieki niemu multimilionowe sumy trafiaja co roku do polonijnych, a nie innych biznesow. Pomimo to uwazamy, ze w Polonii istnieje jeszcze duzy, niewykorzystany potencjal. Chcemy pomoc polonijnym firmom wykorzystac go poprzez wieksze zastosowanie nowoczesnych metod marketingowych. Poniewaz Internet stal sie dzisiaj jednym z podstawowych i najpopularniejszych zrodel informacji i narzedzi do prowadzenia biznesu, chcemy od tego roku zaoferowac Panstwu rownolegle Polski Przewodnik Handlowy w formie drukowanej oraz na Internecie.
W tym celu stworzylismy wydanie internetowe Przewodnika modernizujac nasza strone www.przewodnikhandlowy.com. W wydaniu internetowym, uzywajac wyszukiwarki, znajda Panstwo wszystkie firmy oglaszajace sie w aktualnym wydaniu ksiazkowym wraz z tymi samymi ogloszeniami, ktore znajduja sie w ksiazce. Oprocz tego znajda tam Panstwo strony internetowe tych firm, ich filmy reklamowe, prezentacje biznesu miesiaca, specjalne oferty, a takze mnostwo praktycznych i ciekawych informacji, m.in. o imprezach polonijnych, o wydarzeniach kulturalnych, o polonijnej oswiacie, sporcie, instytucjach kulturalnych, o wybitnych osobach wsrod Polonii, o wszelkiego rodzaju uslugach i instytucjach w Greater Toronto Area, przewodnik turystyczny po Toronto i Ontario, numery kierunkowe w Polsce, kalendarz polskich imion i wiele innych rzeczy. Docelowo Przewodnik na Internecie bedzie dwujezyczny aby dotrzec do mlodszej generacji Polonii, ktora na co dzien posluguje sie jezykiem angielskim i korzysta z Internetu czesciej niz z ksiazek telefonicznych, a takze ogolnie do Kanadyjczykow, zainteresowanych z jakichs wzgledow biznesem z Polakami.

Zaleta Przewodnika internetowego jest dla uzytkownika dostepnosc informacji w nim zawartych z kazdego miejsca gdzie jest komputer z polaczeniem do Internetu oraz rozszerzona i bardziej atrakcyjnie podana informacja o firmie niz jest to mozliwe w ksiazce (strona internetowa z wieksza iloscia tekstu i zdjec, film, muzyka, mozliwosc wysylania e-mailu itd.) Z kolei dla reklamodawcow, oprocz mozliwosci dotarcia z reklama do tych ktorzy szukaja informacji przede wszystkim w Internecie, glowna zaleta wydania online jest to, ze zasieg ich reklamy nie jest ograniczony do ilosci wydrukowanych egzemplarzy ksiazki i nie jest ograniczony tylko do GTA, ale jest globalny. Poza tym w przeciwienstwie do wydania ksiazkowego, informacje podane przez reklamodawce moga byc aktualizowane, badz calkowicie wymieniane w ciagu roku.

Przewodnik na Internecie bedzie caly czas intensywnie reklamowany w torontonskich mediach polonijnych oraz na stronach polonijnych w roznych krajach, a takze w Polsce. Chcemy aby Polonia torontonska byla znana na swiecie i swymi dokonaniami sluzyla jako wzor do nasladowania w innych skupiskach polonijnych. Z naszych doswiadczen wiemy, ze juz w pewnym stopniu tak jest, ale dopiero internetowe wydanie Przewodnika umozliwi to w pelni.

Marcin Chlapowski i Robert Wagner
Wydawcy

Tadeusz Gajl w "Herby Szlacheckie Rzeczypospolitej Obojga Narodow", zacne szlacheckie rodziny MAJEWSKI przypisuje do klanow: Brodzic, Dziob, Jastrzebiec, Lew zloty, Labedz, Mogila, Nalecz, Rudnica, Starykon, Swienczyc, Zadora.
Natomiast zacne szlacheckie rodziny CHLAPOWSKI do klanow: Dryja, Lubicz. Oraz zacne szlacheckie rodziny WAGNER do klanow: Rawicz, Wagner.

No comments: