Monday, January 20, 2014

Mamy dzis

Blue Monday (najbardziej depresyjny dzien w roku). Ja z usmiechem na twazy + nuta pod nosem. Zadna mi tam smuta w glowie.

Synod Cerkwi, podlegajacy jurysdykcji patriarchy moskiewskiego Cyryla I, powolal na urzad metropolity w Minsku i Slucku oraz egzarchy calej Bialorusi arcybiskupa Pawla Ponomariowa, b. metropolite w Riazaniu. Nominat jest rodowitym Rosjaninem i obywatelem Rosji. Ta decyzja jest kolejnym krokiem w kierunku rusyfikacji Cerkwi bialoruskiej, ktora w przeciwienstwie np. do Cerkwi polskiej, serbskiej czy gruzinskiej, nie posiada autokefalii, czyli prawa do samodzielnosci. Taki stan rzeczy popierany jest przez prezydentow Putina i Lukaszenke. Jest to na reke zwlaszcza temu pierwszemu, ktory zawsze Cerkiew, a zwlaszcza patriarche Cyryla I, b. agenta KGB, uwazal za wygodne narzedzie w realizacji swoich imperialnych celow (ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski, "Rosyjskie macki", GAZETA POLSKA CODZIENNIE, wtorek 7 styczna 2014).

02:53 Hrs. Budzi mnie siusiu.

04:00 Hrs. Budzik zrywa mnie na rowne nogi. Na dworze minus 5-stopniowo. Temp. w kuchni 22C.

04:07 Hrs. Mierze stezenie cukru we krwi na czczo. 7.0 mmol/L = 126 mg/dL.

06:38 Hrs. "Motylem jestem, motylem jestem, motylem jestem" - unosi sie w Radio 7 na fali 1320 AM gdy przystaje i czestuje sie gazetami ze skrzynek na chodniku. "Metro" z "Booze or bud, it's all the same: Obama. President calls pot no more hazardous than alcohol for the consumer, but says that a weed habit is unhealthy and a waste of time" na okladce +  "24hrs" z "Harper gets 'rock star' welcome. Prime Minister Stephen Harper arrived in Israel Sunday" na okladce.

16:40 Hrs. W domu. Na dworze minus 11-stopniowo. Odczuwalne 119C. Temp. w kuchni 22C. Na stole "National Post" z "Putin insists he's 'friendly' with gays. Olympic concerns" na okladce.

No comments: