Tuesday, October 13, 2020

Ja Edward

Wspanialy, Edward Wspanialy... A to moje cymbaly, moje cymbaly dwa. Happy Nameday to all Edwards! Wczoraj z okazji swieta indyka obalilem buteleczke whiskey. Dzis dobralem sie do polskiego spirytusu. Te polskie flu shots sa bardzo skuteczne. Nie dosc ze zabijaja Kowida, to i wprowadzaja cie w wysmienity nastroj. W swiecie kowidowym spokojnie, jak na biologicznej wojnie. Wczoraj sluzby Ontario zlapaly 807 Kowidow, ale oglosily to dzisiaj. Zas dzisiaj zlapali 746 Kowidow. Sezon w pelni. U mnie na wnyk zaden sie nie zlapal, dlatego lecze sie bez zagryzki. Swiety Edward, moj patron, ma mnie w swojej opiece. Sw. Edward krol (1003-1066). Razem z ojcem Etelredem II, krolem Anglii, musial uciekac do Francji podczas najazdu Dunczykow (1014). Wrocil do ojczyzny dopiero w 1041 r. i koronowal sie na krola. Okazal sie dobrym administratorem. Kraj szybko podzwignal ze zniszczen, a ludzie zyli coraz dostatniej. Zyczliwie ustosunkowany do Kosciola, wspieral klasztory i budowal swiatynie. Jego dzielem jest zalozenie opactwa westminterskiego. Wobec poddanych byl sprawiedliwy, wspieral ubogich i chorych. Tradycja podaje, ze czesto goscil na swoim zamku zebrakow. Bedac na wygnaniu, zlozyl slub czystosci, w ktorym wytrwal do konca zycia. Zmarl 5 stycznia 1066 r. otoczony szacunkiem i powszechna miloscia obywateli. Jest glownym patronem Anglii. Kanonizowal go papiez Aleksander III w 1166 r. - Edward - germ. ed - posiadlosc, majatek i wart - opiekun, stroz. Obronca dziedzictwa ("Moj Swiety Patron").

No comments: