Tuesday, August 09, 2011

Przy otwartych

oknach w domu i w samochodzie. Troszke mozna odsapnac od tych spiekot i wilgotnosci. Oddycha sie cala piersia + tlen zasila mozg. Cialo tanczy + dusza sie raduje.

9 sierpnia

Tak, moja dusza jest zraniona miloscia Jezusa; jestem chory z milosci. Nieustannie odczuwam gorzka udreke owego zaru, ktory mnie pali i trawi. Podsun mi, jesli mozesz, jakis srodek zaradczy na obecny stan mojej duszy.
Oto slaby zarys tego, czego Jezus we mnie dokonuje. Podobnie jak prad w glebinach morskich porywa ze soba wszystko, co napotyka na swej drodze, tak tez moja dusza, ktora zaglebila sie w bezbrzeznym oceanie milosci Jezusa, bez zadnych moich zaslug i nie zdajac sobie z tego sprawy, pociaga za soba wszystkie Jego skarby.
Gdziez jednak, Ojcze, blaka sie moja dusza w chwili, gdy pisze te slowa? Zatrzymala sie przy pieknym dniu moich swiecen. Jutro, w dniu sw. Wawrzynca, przypada rocznica tego mojego swieta. Od jakiejs juz chwili doznaje na nowo radosci owego, swietego dla mnie, dnia. Dzis rano zaczalem kosztowac raju... A coz dopiero, kiedy bedziemy sie nim cieszyc na wieki!? Pokoj w sercu, ktorego doznawalem owego dnia, przyrownuje do pokoju w sercu, ktorego zaczalem doznawac w przeddzien, i nie widze zadnej miedzy nimi roznicy.
Dzien sw. Wawrzynca byl dniem, w ktorym moje serce plonelo miloscia do Jezusa. O, jak bylem szczesliwy, jak dobrze mi bylo tamtego dnia!
(9 sierpnia 1912, do ojca Augustyna z San Marco in Lamis - Ep. I, s. 297) ("365 dni z ojcem Pio").

02:56 Hrs. Budzi mnie siusiu.

04:00 Hrs. Budzik zrywa mnie na rowne nogi. Na dworze 21-stopniowo. Odczuwalne 26C. Temp. w kuchni 25.1C.

04:12 Hrs. Biore ostatnia kapsulke grzybka REISHI MUSHROOM EXTRACT. Skonczyla sie buteleczka. Zrobie przerwe.

04:20 Hrs. Pije wode z cytryna.

04:24 Hrs. Lektura tronowa. "Uwazam Rze".

Wszystko zaczelo sie od niemieckiego romantyzmu. Haslo powrotu do natury, pochwala dzikosci, spontanicznosci - wszystko to sprowokowalo w paru krajach europejskich powstanie idei nudyzmu. Ale najsilniej nowy ruch rozkwitl w Niemczech, gdzie od konca XIX w. niemieccy zwolennicy kultu nagiego ciala stworzyli silny i dynamiczny ruch.
Jego korzenie siegaja okresu rozkwitu stowarzyszen gimnastycznych w czasie okupacji napoleonskiej, ktore spelnialy role ruchu oporu przeciw Francuzom. Potem w epoce Bismarcka doszedl kult biologizmu i wreszcie zainteresowanie ludzkimi rasami - polaczone z kultem neogermanizmu lub antyku. W pierwszym przypadku nagosc kojarzono z idea nordyckiej doskonalosci i piekna, w drugim zas starozytny szafaz byl furtka dla zwolennikow swobod dla homoseksualistow. Lewica i humanisci, na czele z postepowymi lekarzami, widzieli z kolei w kulcie nagiego ciala powrot do ludzkiego braterstwa i symbol odrzucania barier klasowych. Tworzono kontrast - zadymione fabryczne miasta i czysta natura, ktora w pelni mozna chlonac tylko nago (Piotr Semka, "Czerwoni i brunatni nago", UWAZAM RZE, 4-10 VII 2011).

04:50 Hrs. Wskakuje na wage APSCO. 75 kg.

04:54 Hrs. Pije ziolo SKRZYP + daktyl + CBC + laptop (8 imelek + 15 spamu).

05:31 Hrs. CBC podaje pogode w Toronto. Deszczowo. 22-stopniowo. Odczuwalne 29C.

06:00 Hrs. Biore 5 tabletek chemii + zielona herbata.

06:28 Hrs. Biore tabletka RAPHACHOLIN C + zielona herbata.

06:33 Hrs. Odpalam maszyne. "Keep on rocking me Baby" - spiewa Steve Miller na stacji BOOM na fali 97.3 FM. Kropi + spiew ptaka.
ESSO, Schell, Canadian Tire biora za litr paliwa $1.23.2. Petro-Canada $1.26.0.

08:50 Hrs. Czestuje sie czekoladka Xocai POWER.

15:15 Hrs. W Warmia Deli kupuje obiad ($10.87). Zupa fasolowa + 2 golabki + bochenek chleba razowego + "Gazeta Gazeta". Na okladce:

* Lepper w tragiczny sposob przypomnial o sobie.
* Nierozwazna decyzja S&P?
* Julia Tymoszenko aresztowana.
* Krzyz pamieci zamordowanych polskich inteligentow.
2 fotografie: (1) Na zdjeciu archiwalnym z 17.10.2002 r. poslowie Samoobrony, na czele z Andrzejem Lepperem, okupuja mownice sejmowa; (2) Zdjecia Julii Tymoszenko na namiotach jej protestujacych sympatykow rozbitych przy glownej ulicy Kijowa, blisko aresztu, gdzie osadzono byla premier.

15:38 Hrs. W domu + "National Post" z "Anarchy in the U.K. Police scramble, politicians flock home as London riots spread" na okladce + "Hello! Canada" z "The Queen's granddaughter Zara Phillips weds her sweetheart Mike Tindall" na okladce.
Na dworze 23-stopniowo. Odczuwalne 29C. Temp. w kuchni 25.1C. Zachmurzenie z przejasnieniami.

18:30 Hrs. Biore 3 tabletki chemii + zielona herbata.

21:32 Hrs. Czestuje sie czekoladka Xocai POWER.

No comments: