Friday, May 27, 2011

Plamka


na plucu. Powiedzial mi doktor Graham dzis w szpitalu sw. Jozefa. Uspakajal, ze to nic groznego. Nie rak. Moze jakies zaciemnienie obrazu czy blizna. Ale trzeba sprawe zbadac doglebniej i skierowal mnie na CT Scan.

Spacerek do szpitala polaczylem ze spacerkiem katynskim i przejscie Roncezwolka. Lekka mrzawka towarzyszyla mi przec cala droge. Nie wyjalem parasolki z plecaka. Orzezwiala twarz i glowe. Po drodze zaliczylem apteke + supermarket FRESH.CO.

Wybralem sie z Leonardem Cohenem. Sluchalem go przez cala droge na iPodzie. Biznesy na Roncezwolce byly jeszcze pozamykane. Ale otwarty byl chinski sklep z medycyna naturalna Qi Natural Foods. Kupilem grzybka REISHI w kapsulkach.

Owocem spacerku byly dwa zdjecia. Jedno Pomnika Katynskiego + 2 ulicy Roncesvalles. Roncezwolka dalej w remoncie. Sfotografowalem sadzenie drzew. Ciekawe czy sie wyrobia na Polski Festiwal. W zeszlym roku odwolali.

02:17 Hrs. Budzi mnie siusiu.

03:23 Hrs. Budzi mnie siusiu.

05:53 Hrs. Budzi mnie siusiu + wstaje. Dzis sie nie spiesze, bo wzialem dzien wolny z pracy. Zadzwonili, ze mam sie zglosic do szpitala. Sprawa plucna.

06:06 Hrs. Lektura tronowa. "Newsweek".

Na kulture przeznacza sie w Polsce 0,37 proc. budzetu. Wprawdzie w przyszlym roku zarezerwowano na nia 0,8 proc., ale nie oszukujmy sie: to w dalszym ciagu zbyt malo. Biblioteki w Polsce stac na to, zeby na 100 mieszkancow kupic 7,5 ksiazki rocznie, czyli w miescie liczacym 10 tys. mieszkancow 750 ksiazek. Dla porownania w 2008 roku dunskie biblioteki nabyly 30 ksiazek na 100 mieszkancow, szwedzkie niemal 24, litewskie 25, a czeskie 16,5. Czy w takiej sytuacji mozna sie dziwic, ze kontakt przynajmniej z jedna ksiazka w 2008 r. zadeklarowalo zaledwie 38 proc. osob? Reszta nie miala nawet szansy. Rzeczywistych czytelnikow, czyli - jak to definiuja statystycy - takich, ktorzy siegaja po ksiazki co najmniej siedem razy rocznie, jest tylko 11 proc. W Unii ten wskaznik wynosi 64 proc. (Leszek Bugajski, Max Fuzowski, "Czemu nie jestem chamem? Niemal dwie trzecie Polakow w ogole nie czyta. Czy powstajaca Republika Ksiazki to zmieni, skoro rzad wprowadza VAT na ksiazki?", NEWSWEEK, 12.12.2010.).

06:53 Hrs. Wskakuje na wage APSCO. 81 kg.

06:58 Hrs. Pije wode z cytryna.

07:30 Hrs. Biore 6 tabletek chemii + zielona herbata.

07:33 Hrs. Podnosze z werandy "National Post" z "PM takes aim at crime, rivals and gun registry" na okladce + spiew ptakow.

No comments: