Wednesday, September 21, 2005

Ze skrzynki pocztowej

Od dluzszego czasu nie biore udzialu w dyskusjach na forumach dyskusyjnych portali: "Ustka", "Newseek Polska" i "E-politicus". Robi to ktos inny za mnie.
Probowalem nawiazac kontakt z webmasterami tych portali. Jak do tej pory bez skutku. Nikt mnie nie odpowiedzial.
Ktos skradl mi identyfikacje i podszywa sie pod moja osobe, uzywajac moch nickow. Niewatpliwie jest to dzialalnosc kryminalna. Siedziby tych portali znajduja sie na terytorium Polski. Otszymalem info, ze adres IP mojej podrobki na portalu "Ustki" pochodzi z Gdyni.
Za PRL-u dzialali tzw. "nieznani sprawcy", czyli osobnicy komunistycznych sluzb specjalnych probujacy zastraszyc, uciszyc, czy zlikwidowac wszelka opozycje antykomunistyczna. Czy teraz podobne praktyki przeniosly sie do cyberprzestrzeni?

Date: Wed, 7 Sep 2005 21:11:29 -0400 (EDT)
From: lewed@rogers.com
Subject: Wiadomosc do webmastera
To: webmaster@newsweek.pl

Szanowny Panie,
Swego czasu uczestniczylem na forum dyskusyjnym "Newsweeka" z nickiem uzytkownika "Lewedek". Obecnie konto moje zostalo ukradzione i ktos inny podszywa sie pod moj nick.
Po wpisaniu: Uzytkownik: "Lewedek" i Haslo: "Lewed", otrzymuje: "Uwaga! Nieprawidlowy login lub haslo!".
Takze gdy probuje ponownie zarejestrowac sie z innym uzytkownikiem i haslem, otrzymuje: "Rejestracja nie powiodla sie! Podany adres email jest juz wykorzystany. Podaj inny email".
Uzywam tylko jednego komputera z jednym adresem Lewed@Rogers.com i nie wiem co zrobic aby znow korzystac z Waszego forum dyskusyjnego?
Pozdrawiam serdecznie, Edward Kuciak, Toronto.

Date: Sat, 20 Aug 2005 07:49:43 -0400 (EDT)
From: lewed@rogers.com
Subject: Re: Powiadomienie o Odpowiedzi - Sierpniowe wspomnienia
To: admin@e-politicus.net

Ze wzgledow bezpieczenstwa nie otwieram nieznanych linkow. O co tu chodzi? Rzeczywiscie odwiedzam "Sierpniowe wspomnienia" Hatry. Swego czasu takze tam pisywalem. Ale obecnie ktos ukradl moj nick "Lewed" i pisze rozne rzeczy w moim imieniu. Takze ktos podszywa sie pod moje nazwisko. Ja natomiast nie moge sie zalogowac i brac udzialu w dyskusji.
Edward Kuciak

admin@e-politicus.net wrote:

Witaj,
Otrzymujesz ten email poniewaz obserwujesz temat "Sierpniowe wspomnienia" na e-Politicus.net. W tym temacie pojawila sie odpowiedz od Twojej ostatniej wizyty. Mozesz skorzystac z ponizszego odnosnika aby zobaczyc odpowiedzi. Nie dostaniesz wiecej powiadomien dopoki nie odwiedzisz tego tematu
http://www.e-politicus.net/viewtopic.php?p=126109#126109
Jezeli chcesz zaprzestac obserwacji tego tematu mozesz albo kliknac odnosnik "Przestan sledzic ten temat", ktory znajdziesz na dole strony z powyzszym tematem, albo klikajac ponizszy odnosnik:
http://www.e-politicus.net/viewtopic.php?t=361&unwatch=topic

Date: Fri, 19 Aug 2005 22:11:17 -0400 (EDT)
From: lewed@rogers.com
Subject: Re: Powiadomienie o Odpowiedzi - Muzeum Ziemi Usteckiej
To: informatyka@um.ustka.pl

Prosze mnie wytlumaczyc o co tu chodzi? Nie otwieram nieznanych linkow z powodow bezpieczenstwa. Rzeczywiscie bralem udzial w dyskusji na forum Ustka. Ale od pewnego czasu ktos skradl mojego nicka i pisze tam rozne rzeczy w moim imieniu.
Ja natomiast nie moge sie zalogowac.
Edward Kuciak

informatyka@um.ustka.pl wrote:

Witaj,
Otrzymujesz ten email poniewaz obserwujesz temat "Muzeum Ziemi Usteckiej" na www.ustka.pl. W tym temacie pojawila sie odpowiedz od Twojej ostatniej wizyty. Mozesz skorzystac z ponizszego odnosnika aby zobaczyc odpowiedzi. Nie dostaniesz wiecej powiadomien dopoki nie odwiedzisz tego tematu.
http://www.ustka.pl/forum/viewtopic.php?p=3534#3534
Jezeli chcesz zaprzestac obserwacji tego tematu mozesz albo kliknac odnosnik "Przestan sledzic ten temat", ktory znajdziesz na dole strony z powyzszym tematem, albo kliknac ponizszy odnosnik:
http://www.ustka.pl/forum/viewtopic.php?t=360&unwatch=topic
Dziekujemy za zarejestrowanie

Date: Fri, 16 Sep 2005 16:05:47 -0400 (EDT)
From: lewed@rogers.com
Subject: Edward Kuciak
To: informatyka@um.ustka.pl

Szanowni Panstwo,
Juz od dluzszego czasu nie mam dostepu na Panstwa forum dyskusyjne. Ktos uzywa mojego nazwiska "Edward Kuciak" i pisze dziwne rzeczy na forum podszywajac sie pode mnie. Ja natomiast nie moge sie zalogowac i zarejestrowac. Dotychczas moglem chociaz czytac forum. Ale od dzisiaj to zabroniono mnie nawet czytania forum usteckiego. Otrzymuje taka informacje:
"Istotna Informacja
Zostales wyrzucony z tego forum skontaktuj sie z webmasterem lub administratorem forum w celu uzyskania dalszych informacji".
Dziwi mnie, ze ktos dokonuje przestepczej dzialalnosci na Panstwa forum, a ja za to musze odpowiadac.
Prosilbym bardzo o zbadanie sytuacji i wyjasnienie co sie stalo.
Z gory dziekuje, Edward Kuciak.

Date: Mon, 19 Sep 2005 21:23:23 -0400 (EDT)
From: lewed@rogers.com
Subject: Re: Edward Kuciak
To: "ziemia_ustecka" ziemia_ustecka@poczta.onet.pl

Panie Edwardzie,
Wyslalem nawet dwa e-maile na ten adres. Bez odpowiedzi. Z natury nie jestem zwolennikiem teorii konspiracji, ale to wyeliminowanie mnie z publicznej debaty z trzech polskich portali (Ustka, Newsweek Polska, E-politicus) nie jest przypadkiem. Komus bardzo zalezy abym Polakom nie macil w glowach. Wyglada na to, ze jestem za bardzo kontrowersyjny: monarchista, przeciwnik prohibicji marihuany i do tego zwolennik Tyminskiego. Tego to nawet ABW chyba nie moze przelknac.
Ale dalej sobie popisuje na "Ozonie" (http://www.ozon.pl/) i na "Expatpolu" (http://www.expatpol.com/.
Zapraszam, Edward Kuciak.

ziemia_ustecka <ziemia_ustecka@poczta.onet.pl> wrote:

Pretensje pod: informatyka@um.ustka.pl
Ostatnio na Forum ostro postawiono koniecznosc wyciecia podrobek Kuciaka, wiec informatyk musial zadzialac. Byc moze wycial wszystko. Powinien jednak orientowac sie, kto jest podrobka, a kto orginalem. Ale to jest ktos na zastepstwie - informatyk jest na urlopie.
Edward

No comments: