Wednesday, July 14, 2010

10

miesiecy temu, 14 wrzesnia 2009 roku, Bog powolal moja zone Marie Isabel Martins-Kuciak do nieba. Zostawiajac mnie tu na ziemskim padole. Jaka dal mi misje jeszcze do spelnienia? Nie wiem. Ale czuje, ze wazna. Dzis sroda. Zmawiam Tajemnice chwalebne w intencji s.p. Isabel.

TAJEMNICE CHWALEBNE

I. Zmartwychwstanie
Najpiekniejszy poranek i wschod slonca w dziejach swiata. Wieczyste zaslubiny zycia z odwieczna miloscia, z kazdym z nas! Jezus zyje i mowi: "Nie bojcie sie, to Ja jestem" (por. Mt 14, 27). Maryjo! Niech kazdy nasz dzien bedzie zmartwychwstaniem - powstawaniem z grzechu do zycia z Jezusem.

II. Wniebowstapienie
Jedno z tak niewielu odejsc, rozstan, ktore nie bola. Bo wczesniej Jezus powiedzial: "Oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, az do skonczenia swiata" (Mt 28, 20). Wskazal rowniez kierunek naszej zyciowej drogi - dom Ojca. Mamy mocno chodzic po ziemi, ale pelni Bozego Ducha. Maryjo! Podtrzymuj w nas tesknotem za niebem.

III. Zeslanie Ducha Swietego
Wieczernik - miejsce, gdzie "trwa sie na modlitwie i na lamaniu chleba" (por. Dz 1, 14), "ma sie jedno serce, ktore ozywia jeden Duch" (por. Dz 4, 32). Wieczernik to Boska obecnosc, moc Ducha, szkola milosci i apostolskie poslanie. "Bedziecie moimi swiadkami (...) az po krance ziemi" (Dz 1, 8). Maryjo! Niech Kosciol zawsze bedzie znakiem jednosci na swiecie, a Duch Swiety odnawia oblicze naszej ziemi.

IV. Wniebowziecie Maryi
"Wielki znak sie ukazal na niebie: Niewiasta obleczona w slonce i ksiezyc pod jej stopami (Ap 12, 1). Znak, ktory trwa - bo jest nim Maryja, wzieta z cialem i dusza do nieba. "Pelna laski" nie przestaje byc nasza Matka o hojnym i kochajacym sercu. Maryjo! Badz nam wsparciem i nadzieja.

V. Ukoronowanie Matki Bozej
"Kto mnie znajdzie, ten znajdzie zycie i uzyska laske u Pana" (Prz 8, 35) - za swoja wiernosc Matka Boza cieszy sie juz chwala nieba i pelnia zycia w Bogu. I to jest Jej najcenniejsza korona. Spelnila sie zapowiedz Maryi: "Odtad blogoslawiona mnie nazywac beda wszystkie narody" (por. Lk 1, 48). A to dlatego, ze wielkie rzeczy uczynil mi Wszechmocny. Swiete jest Jego imie" (Lk 1, 49). Maryjo! Naucz nas, abysmy - jak Ty - calym naszym zyciem oddawali chwale Bogu ("W swiatlach rozanca. Rozaniec z s. M. Marislawa Ostrowska CSSP", ROZANIEC, Luty 2010).

Dzis po pracy nie mogla zapalic samochod. Wysiadla bateria. Zadzwonilem po CAA. Przyjechali po 1 godz. i 18 minutach czekania. Odpalilem maszyne i dojechalem do Canadian Tire. Tam wymieniono baterie i olej ($230.69). Zasugerowali tez sprawdzenie hamulcow, bo plyn hamulcowy nisko. Ale to by zajelo jeszcze 1.5 godziny. Wymiane baterii i oleju zajelo 54 minuty. Powiedzialem, za na sprawdzenie hamulcow przyjade w przyszlym tygodniu.

Wczoraj sasiad Mark jako pierwszy zlozyl swoj podpis na petycji w sprawie mojego podjazdu parkingowego przed domem, ze nie maja objekcji przeciwko budowie.

NO OBJECTION PETITION
Re: Front Yard Parking Pad
I do not have any objections for building a parking pad in front of property at...

Wedlug tego miejskiego absurdalnego prawa mam zebrac 67 podpisow z mojej ulicy. Az korci mnie aby dojsc do tego kto stworzyl to prawo. Kto to zaaprobowal swoim podpisem? Kto tworzy takie absurdy za moje podatki? I my w PRL-u narzekalismy na tamtejsze glupie prawa. Tam byla komuna, tu niby nie, ale prawa takie same.

01:57 Hrs. Budzi mnie siusiu.

04:30 Hrs. Budzik zrywa mnie na rowne nogi. Na dworze 21-stopniowo. Odczuwalne 28C. Temp. w kuchni 23.6C.

04:38 Hrs. Badam cisnienie krwi. 103/59 mmHg + puls 55/min.

04:46 Hrs. 2 plukania jamy ustnej olejem z oliwek.

04:48 Hrs. Lektura tronowa. "Newsweek".

05:25 Hrs. Wskakuje na wage APSCO. 80 kg.

05:28 Hrs. Biore lyzke stolowa oleju konopnego Hemp Oil + zagryzam czekoladka Xocai POWER.

06:15 Hrs. Podnosze z werandy "National Post" z "Moonlighting casts shadow on Senate" na okladce.

06:20 Hrs. Wystawiam 2 pojemniki ze smiecmi na chodnik + spiew ptakow.

06:29 Hrs. "Nie, nie jestes sam" - unosi sie w Polskim Radiu Toronto na fali 1320 AM.

20:31 Hrs. Czytam Big Moose Blog. Dzisijeszy wpis pt. "Sznurowki".

21:32 Hrs. Badam cisnienie krwi. 129/78 mmHg + puls 56/min.

21:37 Hrs. Biore 3 lyzki stolowe proszku proteinowego HEMP PRO 50 + 1 lyzke maselka Nutella + na dworzu 26-stopniowo. Odczuwalne 33C. Temp. w kuchni 20.1C + klimatyzacja wlaczona.

No comments: