Sunday, September 16, 2018

Dziewiata

fala upalu uderzyla Toronto juz w piatek. Wczoraj w sobote na Polskim Festiwalu to juz zylismy na wulkanie, w dzien w sloncu ponad 40C, a w nocy ponad 30C. Brak wiatru + wysoka wilgotnosc powietrza spowolnily moje zycie. Ten szatanski upal jeszcze pod koniec lata dobil mnie ostatnim (oby) gwozdziem. Nabralem wagi (76 kg) + woda zaczela akumulowac sie w kostkach + bol zranionych paluszkow u stop od chodzenia. Jakims dziwnym zbiegiem okolicznosci, jak odwiedzaja mnie goscie, to akurat wtedy przechodzimy w Toronto fale upalow. Wynosza raczej zle wrazenie, bo Toronto staje sie istnym pieklem i sztuka przetrwania na dworze.

Dzisiaj odpoczywam. Wszedlem w moj letni styl. Okna pozamykane i pozaslaniane w domu, aby urzymac znosna temperature. Wiatraczek chodzi na calego. Ja leze ubrany w stoju Adama na lozku z uniesionym na poduszkach nogami. Staram sie nie jesc, tylko pije wode. Do kosciola jakos zaszedlem. Z powrotem juz wluczylem nogami sciskajac zeby z bolu. Zalany totalnie potem. Trudno powiedziec jak dlugo ta fala goraczki potrwa. Ale mozna tylko powiedziec, ze to lato juz mi zbrzydlo i zygam na nie. Dosc tego cierpienia.

*

Potworny upal. Tylko nago i na lezaco z wiatraczkiem i to sie czlowiek poci. Straszne ostre slonce za dnia + wilgotnosc powietrza to zabojstwo. Nie wychodzilem z domu. Odpuscilem sobie Festiwal Ukrainski. Zdrowie wazniejsze. W biurze ponad 35C. Do komputera to tylko z doskoku na kilka minut, bo mdleje.

Leze z usnisionymi nogami na poduszce aby schodzila mi woda z opuchnietych stop i kostek. Tez smaruje obolale stopy (poopcierane + czarne paznokcie z powodu ciasnych butow) kremem BODY BALM C firmy Elmaskincare.com. Wczoraj na Polskim Festiwalu mialem okrazje i zaszyt poznac i pogadac z prezydentem firmy, szlachcicem, panem Andrzejem Witkowskim. Tez nabylem produkt ($35), po cenie znizkowej z powodu festiwalu. Normalna cena balsamu BODY BALM C to $40 kanadyjskich.

01:10 Hrs. Siusiu (jasno-slomkowe).

01:40 Hrs. Siusiu (jasno-slomkowe).

02:02 Hrs. Budzi mnie siusiu (jasno-slomkowe).

03:08 Hrs. Budzi mnie siusiu (prawie przezroczyste).

04:36 Hrs. Budzi mnie siusiu (jasno-slomkowe + puszyste).

06:00 Hrs. Budzik zrywa mnie na rowne nogi. Stacja radiowa 680 News podaje temperature w Toronto. 22C, ale odczuwalne z powodu wilgotnosci powietrza 28C. Zapowiadaja bardzo upalny dzien + siusiu (jasno-slomkowe + puszyste).

06:05 Hrs. Lektura tronowa. "Gazeta Polska".

06:30 Hrs. Wskakuje na wage APSCO. 75 kg + opuchniete kostki nog i stopy.

06:47 Hrs. Biore lyzke stolowa oleju Hemp Seed Oil. CBC radio podaje temperature w Toronto 20C. Temperatura na tarasie 25C + temp. w kuchni 24C.

06:50 Hrs. Wkladam do zamrazalnika sloik przegotowanej wody na wode strukturowana.

06:53 Hrs. 1-sza szklanka wody.

07:12 Hrs. Jem banana.

07:20 Hrs. Jem kubek 100 g jogurtu OIKOS.

07:24 Hrs. Wychodze z domu + slonce za cienka mgielka + spiew ptakow. Petro-Canada na rogu bierze za litr paliwa $1.29.9.

07:55 Hrs. W kosciele sw. Kazimierza.

"W krainie zycia bede widzial Boga."

09:10 Hrs. Zakupy w Benna's ($10.10).

No comments: