Tuesday, May 12, 2015

Szkocki szlachcic

Image result for chisholm coat of armspan William Chisholm z klanu Chisholm zalozyl miejscowosc Oakville nad jeziorem Ontario w 1837 r., pomiedzy Toronto i Hamilton. W XIX Wieku byla to presperujaca miejscowosc z portem i stocznia. Po wyboudowaniu kolei i pozniej autostrady, Oakville stracilo swoj przemyslowo-handlowy charakter i stalo sie wlasciwie przedmiesciem Toronto. Teraz jest miejscowoscia wypoczynkowa z pieknymi polami golfowymi, gdzie odbywaja sie mistrzostwa Kanady.

Oakville, Ontario Tue. May 12, 2015


Oakville wpisane jest tez i w moj zyciorys. 30 lat temu wlasnie w Oakville, gdzie mieszkala Lorna Zaremba, mialem okazje spotkac sie z sp. wujkiem Antonim (Tony) Zaremba i jego zona, a moja ciocia, Mary Zaremba z St. Andrews w Szkocji. St. Andrews jest mekka golfa. Szkoccy Zarembowie bardzo polubili ten sport. Nic dziwnego, ze Lorna przyjechala ze Szkocji do Oakville w Kanadzie aby budowac pole golfowe. Kanada tak jej sie spodobala, ze zostala tu do dzisiaj.

Rysiek dzis mial wyskok w delegacje do Oakville. Skorzystalem z okazji i wzialem sie z nim. Wyrzucil mnie przy polskim kosciele sw. Antoniego w Oakville. Stamtad rozpoczalem zwiedzanie miasta. Z rana port. Pozniej poszedlem do biblioteki i przejrzalem wszystkie publikacje ksiazkowe o miescie. Na koniec do muzeum. I tak zlecial caly dzien.

00:26 Hrs. Siusiu.

01:40 Hrs. Budzi mnie siusiu.

02:46 Hrs. Budzi mnie siusiu.

03:49 Hrs. Budzi mnie siusiu.


No comments: