Monday, January 29, 2007

Kradziez danych osobowych

W sobote obejrzalem na CNN dokument o kradziezy danych osobowych (identity theft) pt. "How to rob a bank" (www.cnn.com/SIU). Jest to dosc popularne kryminalne przestepstwo, w ktorym specjalizuja sie Nigeryjczycy. Modus operandi jest prosty: ukrasc dane osobowe osoby (takze i firmy), podrobic karty kredytowe lub czeki i wybierac = krasc pieniazki z banku na nazwiska ofiar. Kryminalisci uzywaja do tego celu tez Internetu (phishing). Wielu z nich w koncu wpada i laduje na dziesiatki lat w wiezieniu. Ale jest to kropla w morzu. Kradnie sie ta technika miliardy dolarow rocznie.

Wiele osob skrzywdzonych reaguje z niesmakiem. Czuja sie tak jakby ktos dokonal na nich gwaltu. I nie dziwie sie im, poniewaz doswiadczam tego uczucia w Internecie, gdzie ktos ukradl moje dane: nazwisko (Edward Kuciak) i nicka (Lewed) i wypisuje podszywajac sie pod te dane rozne wulgarne, ochydne, bluzniercze, oszczercze paszkwile w moim imieniu na roznych forach dyskusyjnych.

Jestem wolnosciowcem i przeciwko cenzurze, ale uwazam, ze tego rodzaju kryminalne chamstwo nie powinno byc tolerowane, poniewaz krzywdzi mnie jako osobe. Kreuje nieprawdziwy wizerunek mojej osoby. Czyli kradnie prawde o mnie. Dlatego nie ma wielkiej roznicy miedzy dwoma tymi przestepstwami.

Mysle, ze w przyszlosci oszczercy i podli ludzie ukrywajacy sie pod nazwiskami innych osob, beda wyluskiwani i prawnie beda odpowiedzialni za te przestepcza dzialalnosc, ktorej celem jest znieslawienie i psucie opinii niewinnym ludziom.
Na razie Internet jest nieuregulowanym "dzikim Zachodem", gdzie przestepczosc tego rodzaju kwitnie.

Wczoraj po poludniu bylo szuflowanko chodnika przed domem i przy okazji rozgrzanie i oczyszczenie samochodu z lodu i sniegu. Przygotowalem go na dzisiaj. Bylo minus 10-stopniowo. Z wiatrem czyli odczuwalnie - 17.

Zadeptany i zamarzniety snieg z lodem na chodniku musialem zdrapywac stalowym szpadlem. Po oczyszczeniu posypalem chodnik sola. Dzisiaj rano samochod + chodnik sa czysciutke.

06:40 Hrs. Mowia, ze jestem szalona, a to szalony jestem ja - unosi sie w Polskim Radiu Toronto na fali 1320 AM. Na dworze sucho i minus 13-stopniowo. ESSO, Canadian Tire, Petro-Canada biora dzis z rana za litr paliwa $0.81.7. Beaver $0.81.5.

Metropolitan Toronto Reference Library

No comments: