Tuesday, January 23, 2007

Dzisiaj

Ildenfonsa, Klemensa, Marii.

06:30 Hrs. Na dworze minus 3-stopniowo. Samochod pokryty kilkoma platkami sniegu. Dziennik w Polskim Radiu Toronto na fali 1320 AM. A w nim: Od firmy to sie odczepcie - Anna Stoklosa.

06:51 Hrs. Dojezdzam do hurtowni. Ja mam 20 lat. Ty masz 20 lat. Przed nami 7 swiat - unosi sie w PRT 1230 AM. ESSO, Canadian Tire, Petro-Canada biora z rana $0.77.6. Beaver $0.77.4.

Polonia Edmonton (http://www.polonia.cc/).

Pierwszy polonijny internetowy program telewizyjny z Calgary. INTERWIZJA Polonia (http://www.interwizja.tv/).

Andrzej Kumor, Jerzy Rosa: Mowilismy juz kiedys o lustracji, teraz sytuacja w Polsce nieco sie zmienila. Czy Kongres ma jakies stanowisko wobec lustracji, bo wiemy, ze Kongres amerykanski - tak?
Wladyslaw Lizon: Sprawa lustracji byla dyskutowana na zjezdzie i ku nie tylko mojemu zaskoczeniu, najsilniejsze glosy przeciwko padly ze strony, czego ja bym sie nie spodziewal - ze strony osob starszych, ktore przeszly przez Sibir; kombatantow.
Istnieje nieporozumienie calego procesu i dlatego powinnismy moze zrobic krok do tylu i przygotowac kampanie informacyjna, aby ludzie zdali sobie sprawe, o kogo chodzi i kogo to dotyczy. Nie bardzo wiedzialem, jak odpowiedziec, kiedy jedna pani ze lzami w oczach mowila, to co ja przeszlam przez Sybir, i mam sie spowiadac z tego, ze ukradlam kawalek chleba, bo bylam glodna?!
Prywatnie sadze, ze sprawa lustracji i to, co dzieje sie w Polsce, jest wynikiem bledu, jaki zrobiono na poczatku lat 90. Ciagnie sie to i ciagnie w sposob bardzo nieprzyjemny dla wielu ludzi. Jest to gra polityczna, polegajaca na tym, kto na kogo ma wiekszego haka. To jest bardzo nieprzyjemne ("Co teraz z Kongresem? Rozmowa z prezesem KPK - Wladyslawem Lizoniem, GONIEC, 19-25 stycznia 2007).

No comments: