Friday, June 21, 2019

Z powodu

choroby ograniczam swoja dzialalnosc w Internecie. Czytanie i pisanie bylo moim ulubionym relaksem i hobby. Ale teraz stalo sie to uciazliwe. Facebook diametralnie zmienil charakter i jest juz tylko strata czasu. Totalna kontrol i cenzura tego medium sprawia, ze jest bezuzytecznym do moich celow. Jest to narzedzie do manipulacji, inwigilacji i grasowania ruskich trolli. Blog chcialbym jeszcze utrzymac. Glownie do przekazywania informacji o sobie dla bliskiej rodziny + przyjaciol.

Skupie sie glownie na sobie, moim zdrowiu i moim dobrze. Mam zapewniona pomoc lekarska + domowa i nie nalezy sie o mnie martwic. Wyjazdy poza miasto w plener i swieze powietrze, a tez na rozne imprezy zagwarantowal mi moj przyjaciel Coby. Jesli ktos chce mi w jakis sposob pomoc, to tylko prosze o modlitwe. Wszystko inne mam. Jestem chorym, ale szczesliwym czlowiekiem.

*

Odwazylem sie wyjsc z domu. Z oslabionym organizmem, nie bylo to latwe. Przeszedlem sie po Bloor West Village i przy okazji zrobilem zakupy. Wyczerpal mi sie juz chleb, jajka i owoce. Tez Kupilem prase i pozbieralem ze skrzynek na chodniku bezplatna. Akcja "wyskok" trwala 2 godziny i 6 minut (15:16-17:22). Zdobyczami wyskoku sa: z Polski magazyn "Gazeta Polska". Na okladce:

* F-35 samolot, ktorego boja sie Rosjanie.
* Nadzieja na sprawiedliwosc. Tomasz Arabski skazany za Smolensk.
* Kaczynski i Morawiecki specjalnie dla nas.
* Jesienne wybory najwazniejsze od '89.

Z platnych polonijnych "Goniec" z "Olbrzymie zloza gazu" + "Glos". Na okladce:

* Ziemkiewicz: Gejowska bezczelnosc.
* Magiera: O PiS-ie i ateizmie.
* Michalkiewicz, Gadowski, Hoga o porozumieniu Duda-Trump: No i wyszedl polski postkolonializm.
* De Villiers: To USA zbudowaly UE.

Bezplatna prasa to: "Vitality" z "Rona Report: Nutrients to Build Better Bones" na okladce + "Nowy Przeglad" z "Michel Platini aresztowany" + "Toronto tonic" z "Breathe Easy. Natural Asthma Treatments" na okladce + "Puls" z "Swietowali z hukiem" na okladce + "Now" z "Pride to Survive. Queer refugees like Dennis Wamala are increasingly looking to Canada as a safe haven, but governments aren't exactly rolling out the rainbow carpet" na okladce + "Wiadomosci" z "Lepiej pic kranowke niz wode butelkowana" na okladce + "Zycie" z "7 malo znanych skutkow palenia. Cukrzyca, gorszy sen, depresja, choroby stawow, a nawet psychozy - to tylko niektore mniej znane, potencjalne efekty palenia tytoniu. Naukowcy caly czas sprawdzaja, jak regularny dymek rujnuje zdrowie i niestety lista zwiazanych z nim szkod caly czas sie wydluza" na okladce.

*
Wypadek przy pracy Zatonal jedyny w Rosji plywajacy dok, w ktorym mozna bylo remontowac jedyny w Rosji lotniskowiec. Chodzi o "Admirala Kuzniecowa", ktory podczas rejsu do Syrii stracil kilka samolotow (nie zdolaly na nim wyladowac i wpadly do morza), a okrety NATO straszyl klebami czarnego dymu z komina. Po tej legendarnej misji oddano go do remontu. Mial on kosztowac 60 mld rubli i potrwac do 2021 r. Teraz potrwa chyba jednak dluzej. Przyczyna wypadku miala byc awaria instalacji elektrycznej, ktora przestala zasilac pompy. Dok nabral za duzo wody i... poszedl na dno. Ciekawe, kto bedzie winny: elektryk czy hydraulik? (Feliks Kazanski, "Rosja: Horror from real Mordor", GAZETA POLSKA, 7 listopada 2018).

00:37 Hrs. Siusiu (jasno-slomkowe + puszyste) + waze sie przed pojsciem do lozka. 72 kg.

01:45 Hrs. Budzi mnie siusiu (slomkowe + lekko puszyste).

02:51 Hrs. Budzi mnie siusiu (jasno-slomkowe + puszyste).

04:23 Hrs. Budzi mnie siusiu (slomkowe + puszyste) + wstaje. Nie moge spac.

05:05 Hrs. Lektura tronowa. "Historia Do Rzeczy".

Mosad to elitarna organizacja, ktorej sila od poczatku opierala sie na niezwyklym oddaniu sprawie zapewnienia Izraelowi przetrwania za wszelka cene. Dla oficerow wiara w panstwo, narod i Boga czesto byla nierozerwalna. Jak polaczyc gleboka wiare religijna i uprawianie seksu z wrogiem? Odpowiedzi na to pytanie udzielil w 2010 r. rabin Ari Shvat w tekscie opublikowanym przez Tzomet Institute - organizacje zajmujaca sie wyzwaniami stawianymi religii  przez nowoczesnosc i laczeniem ich z czodziennym zyciem.
Rabin stwierdzil, ze operacje Mosadu z uzyciem seksu sa nie tylko zgodne z nakazami religijnymi, lecz takze maja dluga tradycje, siegajaca czasow biblijnych. Uwodzenie jest skuteczna bronia stosowana od tak dawnych czasow przez "najsprawiedliwszych sposrod sprawiedliwych (krol Dawid), najmadrzejszych z madrych (krol Salomon) i najsilniejszych z silnych (Samson)". Uzasadnil, ze kobiety moga stosowac te metode dla dobra narodowego bezpieczenstwa, wskazujac na precedens z Ksiegi Estery, ktora aby ocalic swoj lud, sypiala z krolem Persow Aswerusem (utozsamianego z Kserksesem I). Zgodnie z opinia rabina jest jednak pewne ograniczenie dotyczace mezatek, ktore przed aktem seksualnym dla dobra narodu powinny poprosic meza o rozwod, a po zakonczeniu sprawy mezczyzna moze przyjac byla zone z powrotem. Podobne ograniczenia w operacjach wywiadowczych nie dotycza jednak zonatych mezczyzn (Marcin Bartnicki, "Seks dla Izraela", HISTORIA DO RZECZY, Maj 2019).

05:43 Hrs. Wskakuje na wage APSCO. 70 kg.

06:20 Hrs. Robie wpis na Facebooku.

06:24 Hrs. Zrywam kartke z kalendarza: "Trudno jest, pracujac jeno na dzielach cudzych, dokonac rzeczy bardzo doskonalych" - KARTEZJUSZ. Temperatura na tarasie. 18C + temp. w kuchni. 20C.

06:28 Hrs. Podnosze z werandy "National Post" z " 'Friends' pledge to work on China and trade. Trump says he will bring up case of detained Canadians with Xi" na okladce + spiew ptakow + sloneczne przejasnienia.

06:42 Hrs. 1-sza + 2-ga szklanka wody + lyczeczka miodu akacjowego + 2 daktyle.

08:05 Hrs. Siusiu (slomkowe + puszyste).

08:30 Hrs. Jem talerz kaszy gryczanej + puszka tunczyka w oleju.

08:40 Hrs. Modlitwa poranna (Jutrznia).

"Pokornym i skruszonym sercem Ty, Boze nie gardzisz."

Blaganie pokutnika
Zmiluj sie nade mna, Boze, w laskawosci swojej,
w ogromie swej litosci zgladz nieprawosc moja.
   Obmyj mnie zupelnie z mojej winy
   i oczysc mnie z grzechu mojego.
Uznaje bowiem nieprawosc moja,
a grzech moj jest zawsze przede mna.
   Przeciwko Tobie samemu zgrzeszylem
   i uczynilem, co zle jest przed Toba,
Abys okazal sie sprawiedliwy w swym wyroku
i prawy w swoim sadzie.
   Oto urodzilem sie obciazony wina
   i jako grzesznika poczela mnie matka.
A Ty masz upodomanie w ukrytej prawdzie,
naucz mnie tajemnic madrosci.
   Pokrop mnie hizopem, a stane sie czysty,
   obmyj mnie, a nad snieg wybieleje.
Spraw, abym uslyszal radosc i wesele,
niech sie raduja kosci, ktore skruszyles.
   Odwroc swe oblicze od moich grzechow
   i zmaz wszystkie moje przewinienia.
Stworz, Boze, we mnie serce czyste
i odnow we mnie moc ducha.
   Nie odrzucaj mnie od swego oblicza
   i nie odbieraj mi swietego ducha swego.
Przywroc mi radosc Twojego zbawienia
i wzmocnij mnie duchem ofiarnym.
   Bede nieprawych nauczal drog Twoich
   i wroca do Ciebie grzesznicy.
Uwolnij mnie, Boze, od kary za krew przelana,
Boze, moj Zbawco,
niech slawi moj jezyk sprawiedliwosc Twoja.
   Panie, otworz wargi moje,
   a usta moje beda glosic Twoja chwale.
Ofiara bowiem Ty sie nie radujesz,
a calopalenia, chocbym dal, nie przyjmiesz.
   Boze, moja ofiara jest duch skruszony,
   pokornym i skruszonym sercem Ty, Boze,
            nie gardzisz.
Panie, okaz Syjonowi laske w Twej dobroci,
odbuduj mury Jeruzalem.
   Wtedy przyjmiesz prawe ofiary: dary i calopalenia,
   wtedy skladac beda cielce na Twoim oltarzu.
Chwala Ojcu i Synowi,
i Duchowi Swietemu.
   Jak byla na poczatku, teraz i zawsze,
   i na wieki wiekow. Amen. ("Brewiarz dla swieckich").

10:02 Hrs. Siusiu (slomkowe + puszyste).

10:08 Hrs. Biore 2 tabletki chemii + 3-cia szklanka wody.

10:20 Hrs. Jem kasze gryczana + papryka konserwowa.

11:16 Hrs. Siusiu (slomkowe + puszyste).

12:40 Hrs. Budze sie + siusiu (jasno-slomkowe + puszyste).

13:31 Hrs. Budze sie + siusiu (prawie przezroczyste + puszyste).

13:36 Hrs. 2-ga lektura tronowa. "Historia Do Rzeczy".

"Hiszpanie nigdy sami nie oddaja ani centymetra terenu. Nie mozna sobie wyobrazic bardziej walecznych od nich. Nasi zolnierze sa zadowoleni i bardziej zdeterminowani, majac za sasiadow Hiszpanow w walce" - ADOLF HITLER

Generalnie w antybolszewickiej krucjacie zdecydowalo sie wziac udzial 45.5 tys. Hiszpanow. Az 4954 z nich pozostalo na zawsze na rosyjskiej ziemi. Niektorzy dostali sie do sowieckiej niewoli. Ci, ktorzy mieli szczescie i ja przezyli (co najmniej 107 zmarlo w sowieckich lagrach), zostali zwolnieni i 2 kwietnia 1954 r. na statku "Semiramis" przybyli do Barcelony, konczac swoja wojenna epopeje (Arkadiusz Korbowiak, "Blekitna Dywizja. 1941-1943 Hiszpanscy zolnierze Hitlera. Hiszpania nie przystapila do wojny po stronie Hitlera. Na froncie wschodnim przeciwko bolszewikom bili sie jednak hiszpanscy ochotnicy", HISTORIA DO RZECZY, Maj 2019).

14:20 Hrs. Wskakuje na wage APSCO. 70 kg.

14:45 Hrs. Jem 2 gotowane udka kurczaka na zimno.

15:04 Hrs. Biore kapsulke RAN-RAMIPRIL 2.5MG + 1/2 tabletki SANDOZ-BISOPROLOL 5MG. Temperatura na tarasie 28C + temp. w kuchni. 20C.

15:16 Hrs. Jem 2 kawalki czekolady 74% + wychodze z domu.

15:55 Hrs. Elektroniczny zegar pokazuje temperature. 26C + poce sie + wchodze do ksiegarni Book City. Klimatyzacja wewnatrz. Przegladam ksiazki i sie chlodze.

16:10 Hrs. Zakupy w Kingsway Meat ($24.31).

16:41 Hrs. Zakupy w supermarkecie NoFrills ($24.34) + siadam na zewnatrz na lawecce w cieniu drzewa + orzezwiajacy wiaterek.

17:22 Hrs. W domu + zalany potem + bol glowy + szum w uszach. Oslabiony totalnie + trudno zdjac T-shirt przylepiony do ciala. CBC radio podaje temperature w Toronto. 22C. Temperatura na tarasie. 28C + temp. w kuchni. 20C.

18:00 Hrs. Pije szklanke kompotu z jablek.

18:52 Hrs. Siusiu (slomkowe + puszyste) + straszny bol lewej lydki. Wyje z bolu + masuje lydke balsamem BODY BALM C.

18:58 hrs. Jem banana.

19:05 Hrs. Biore tabletke chemii + 4-ta szklanka wody.

19:12 Hrs. Jem kubek 100 g jogurtu OIKOS.

20:41 Hrs. Budze sie + siusiu (slomkowe + puszyste).

21:52 Hrs. Jem miseczke spagetti + puszka tunczyka + oliwa z oliwek + 5-ta szklanka wody ze szczypta soli himalajskiej + tabletka 81 mg ASPIRIN.

23:00 Hrs. Siusiu (slomkowe + puszyste).

23:10 Hrs. 6-ta szklanka wody + szczypta soli himalajskiej.

23:37 Hrs. Jem 3 klementynki.

No comments: