Wednesday, April 27, 2011

Grzechotem



kosci przywitalem pierwszy dzien wakacji. Reumatyzmu nabawilem sie w Ustce. Juz tam za mlodu lamalo mnie w kosciach. Wilgoc nadmorska + wietrzna pogoda swoje robily. Tu na emigracji za lat studenckich jezdzilem na motocyklu. Czasami az do pierwszych sniegow. Ubior ze skory nie pomagal. Przewialo. Teraz gdy podnosze rece do gory, czy robie jakies figury akrobatyczne, zgrzyt kosci unosi sie w powietrzu + bol w ciele.

Biorac Ryska z Mississaugi wstapilismy do Centrum Jana Pawla II. W sklepiku z dewocjonaliami kupilem krzyz benedyktynski. Sw. Benedykt jest jednym ze swietych do ktorego modle sie codziennie.

Rysiek wbil gwozdzia do krzyza papieskiego, na ktorym powiesilem krzyz benedyktynski. Biore go do Monte Cassino. Bedzie mnie wspomagal w nadchodzacej pielgrzymce do Rzymu. Krzyz benedyktynski wroci ze mna i jego miejsce bedzie na krzyzu papieskim.

04:14 Hrs. Budzi mnie siusiu.

06:33 Hrs. Budzi mnie siusiu.

08:28 Hrs. Budzi mnie siusiu + wstaje. Na dworze slonecznie + 9-stopniowo. Temp. w kuchni 22.8C.

08:33 Hrs. Podnosze z werandy "National Post" z "UN readies a slap on the wrist for Syria. 416 killed, but Assad doesn't seem worried" na okladce.

08:45 Hrs. Wystawiam na chodnik 2 pojemniki ze smiecmi (blue + green bin).

09:05 Hrs. Lektura tronowa. "Newsweek".

Najpotezniejsza gospodarke w Unii, czyli Niemcy, bardziej interesuje dzis sytuacja gospodarcza na Slowacji czy w Estonii niz w kilkakrotnie wiekszej Polsce. Powod: maja te sama walute, a wiec ekonomiczna choroba w Bratyslawie czy Talinie moze spowodowac gospodarcza zadyszke w Berlinie. Niedomagania zlotego obchodza Merkel nieporownanie mniej.
Ze wszystkich unijnych politykow Tusk najlepsze uklady mial dotad wlasnie z Merkel. Miedzy nim a Sarkozym nie bylo chemii. Francuski prezydent co prawda przyjechal do Polski w 2008 roku, by podpisac dokument o strategicznym partnerstwie, ale potem odwiedzil kilka innych krajow UE i takich dokumentow podpisal wiele (Andrzej Stankiewicz, "Europa nam ucieka. Premier liczy, ze prezydencja Polski w Unii Europejskiej poprawi jego notowania w kraju. Moze go spotkac zawod, bo naszej misji grozi polityczne fiasko", NEWSWEEK, 20.03.2011).

09:50 Hrs. Wskakuje na wage APSCO. 80 kg.

09:55 Hrs. Pije ziolo SKRZYP + daktyl + CBC + laptop (37 spamu + 7 imelek). W dzienniku CBC: Niemcy chca interwencji w Syrii. NDP przed Liberalami w wyscigu do parlamentu w Kanadzie. Obama jednak byl urodzony na Hawajach.

10:13 Hrs. Smieciarka Toronto Solid Waste Management Nr. 237047 zabiera smieci z pojemnikow przed domem.

10:33 Hrs. Dzwoni Rysiek. Jeszcze nie w pracy. Ziemia za mokra aby rozpoczac kopanie.

11:52 Hrs. Odpalam maszyne + spiew ptakow. 18-stopniowo. Zachmurzenie umiarkowane. Otwieram szybe w samochodzie.
ESSO, Shell + Petro-Canada biora za litr paliwa $1.36.5.

12:32 Hrs. Odbieram Ryska.

12:42 Hrs. Kupuje krzyzyk sw. Benedykta w sklepie z dewocjami TOTUS TUUS w Centrum Jana Pawla II w Mississaudze ($13.30). Magiczny medalik sw. Benedykta wtopiony jest w krzyz lacinski.

13:05 Hrs. W Whole Sale Club kupuje pudelko polskich sezamek ($5.41). 24 paczuszek w pudelku. To wychodzi $0.23 za paczuszke. MARQUE SEZME BRAND SESAME SNAPS PRODUCT OF POLAND. Isabel je bardzo lubila. Dobrze miec przy sobie w razie ataku glodu czy niskiego cukru.

14:05 Hrs. Na poczcie wysylam zeznanie podatkowe ($2.33) + obieram list polecony z Polski.

14:38 Hrs. Zakupy w supermarkecie NO FRILLS ($40.38).

14:48 Hrs. W domu + magazyn "HELLO! Canada" z "The Royal Wedding. Your spectacular guide to the big day. SPECIAL DOUBLE ISSUE" na okladce.

15:36 Hrs. Wkladam do torby podroznej lornetke BAUSH & LOMB.

15:52 Hrs. Jem sezamki + pada deszcz.

16:14 Hrs. Fotografuje krzyz benedyktynski na drewnianym krzyzu papieskim + ulewa + burza + grzmoty. Krzyz papieski to proste dwie deseczki na krzyz. Ma szczegolne dla mnie znaczenie, poniewaz rozdawano te krzyzyki na wycieczce autokarowej z Ottawy do Toronto. Przyjechalismy na spotkanie papieza Jana Pawla II Wielkiego z Polonia w 1984 roku. Ten krzyzyk byl tylko kilkanascie metrow od Papieza. Byl przez Niego poswiecony.

16:35 Hrs. Czestuje sie czekoladka Xocai POWER.

18:22 Hrs. Biore 3 tabletki + woda. Rozpakowuje z pudelka sezamki. 24 paczuszki ($5.41) = $0.23 za paczuszke. Biore ze soba w podroz kilka paczuszek.

19:40 Hrs. Pije ziolo SKRZYP + daktyl.

22:20 Hrs. Fotografuje krzyz benedyktynski, ktory wezme do noszenia na droge.

Otrzymalem dzis kuriozalny list z urzedu polskiego dot. pozostawionego mienia zaburzanskiego Zarembow z Kostopola. Wniosek zlozyla Mama lata temu do jeszcze Powiatowego Urzedu w Slupsku. Panstwo polskie stosuje rozne zagrywki z dokumentami. Wszystkie dokumenty otrzymali i jeszcze czegos ciagle zadaja. Aby tylko utrudniac. Ciekawe, ze jeszcze uzywaja kodeks gomulkowski z lat 60. ubieglego wieku. No, ale takie panstwo jaki kodeks. I czego wiecej od nich oczekiwac?

WOJEWODA POMORSKI

Gdansk, dnia 2011-04-12
WG.V/Kr/Ma/7725-193/09

Pan Edward Kuciak
Toronto, Ontario
Canada

W zwiazku z prowadzeniem postepowania wyjasniajacego w sprawie potwierdzenia prawa do rekompensaty, uprzejmie informuje, ze w dniu 18 wrzesnia 2009 roku Wojewoda Pomorski wyznaczyl Panu szesciomiesieczny termin na uzupelnienie wniosku, ktory wplynal do tut. urzedu dnia 5 stycznia 2008 r., a zostal zlozony w dniu 22 grudnia 2008 r. w kanadyjskiej placowce pocztowej. Termin ten uplynal dnia 5 kwietnia 2010 roku i do Wojewody Pomorskiego nie wplynely dowody wymagane w omawianym pismie.
Wobec powyzszego wzywam Pana do dostarczenia wszystkich wymaganych dowodow wymienionych w pismie z dnia 18 wrzesnia 2009 roku w terminie 7 dni od momentu otrzymania niniejszego pisma.
W przypadku niedostarczenia dowodow wymienionych w pismie z dnia 18 wrzesnia 2009 roku zostanie wydane rozstrzygniecie na podstawie dotychczas zebranego materialu dowodowego, tj. decyzja odmawiajaca potwierdzenia do rekompensaty.
Jednoczesnie informuje, ze na podstawie art. 10 par. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postepowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z pozn. zm.), w celu zapewnienia czynnego udzialu w kazdym stadium postepowania, strony maja prawo do wypowiedzenia sie co do zebranych dowodow, materialow i zgloszonych zadan, zapoznania sie z aktami sprawy oraz zlozenia dodatkowych wyjasnien i dokumentow.

Z powazaniem
z up. Wojewody Pomorskiego
Sylwia Kaluza Ruesta
Z-ca DYREKTORA
Wydzialu Geodezji

No comments: