Sunday, August 08, 2021

Niech

bedzie pochwalony Jezus Chrystus i Maryja zawsze Dziewica. Nie jestem takim, jakim uczynil mnie Bog, ale czuje, ze musialbym sie bardziej wysilac, aby wzbudzic w sobie akt pychy niz akt pokory. Poniewaz pokora jest prawda, a prawda - jezeli chodzi o mnie - jest taka, ze jestem niczym, a to wszystko, co jest we mnie dobre, jest wlasnoscia Pana Boga. Czesto marnujemy takze nieco dobra, ktore Bog w nas zlozyl. Kiedy widze, ze ludzie prosza mnie o cos, to nie mysle o tym, co moge dac, ale o tym, czego nie potrafie im dac. Tak wiele dusz pozostaje spragnionych, poniewaz nie umiem im dac Bozego daru. Mysl o tym, ze kazdego poranka Pan Jezus wszczepia siebie w nas, ze calych nas przenika, dajac nam wszystko, prowadzi do wniosku, ze powinna w nas wyrastac nowa galazka albo kwiat pokory. I odwrotnie, poniewaz szatan nie moze zaszczepic siebie w nas tak gleboko, jak Pan Jezus, to natychmiast wypuszcza swe paczki pychy. To nie przynosi nam zaszczytu. Trzeba wiec walczyc i wysilac sie, aby posuwac sie w gore. Jest przeciez prawda, ze nigdy nie wyjdziemy na szczyt bez spotkania sie z Bogiem. Abysmy sie mogli z Nim spotkac, to my powinnismy isc w gore, a On schodzic w dol. Kiedy juz nie mozemy isc dalej, to zatrzymawszy sie, upokarzajmy sie i wowczas w tej pokorze spotkamy Boga, poniewaz On zstepuje do pokornego serca (Ojciec Pio, "Dobrego Dnia!..."). * * * Olimpiada, olimpiada i juz po olimpiadzie. Polacy w koncowej kwalifikacji medalowej zdobyli 17 pozycje z 4 zlotymi medalami. Kanadyjczycy 11 pozycje z 7 zlotymi medalami. Brawo Kanada i Polska! Good job. W Ontario dzis zlapano 423 Kowidy. Intensywne polowania nie ustaja. * * * Msza sw. wieczorowa u sw. Kazimierza o godz. 19:00. "WSZYSCY ZOBACZCIE, JAK NASZ PAN JEST DOBRY." Po mszy spacerek na plaze na zachod slonca. Krwista czerwona bryla slonca obiecuje goracy poniedzialek.

No comments: