Thursday, July 14, 2016

Trzy kanadyjskie wyspy

mojego zycia.

Dzis w 2-wie godziny objechalem wyspe Ile d'Orleans (73.5 km.). Wyspa truskawkowa. Wiele punktow ich sprzedarzy. W motelu obzeralem sie nimi pol nocy.

"Forty-two miles of peace and quiet" - FELIX LECLERC

Poeta Felix Leclerc nazwal Wyspe Orleans "42-ma milami spokju i ciszy". Wyspa polozona jest na Rzece Swietego Wawrzynca. Jest to 3 wyspa w Kanadzie, ktora wpisala sie mocno w moj zyciorys. Takze najmniejsza, choc polozona na najwiekszej rzece swiata. W kolejnosci sa to:

1. Wyspa Ksiecia Edwarda polozona na Oceanie Atlantyckim.
2. Wyspa Boga Manitu ulokowana na Wielkich Jeziorach w Ontario (najwieksza wyspa swiata polozona na slodkich wodach).
3. Wyspa Orleans polozona na Rzece Sw. Wawrzynca w prowincji Quebec.

Poznaj te trzy wyspy, a poznasz dusze nowego Kanadyjczyka. Edwarda.

Nie latwy to byl dzien. W upalach 40-stopniowych przeszedlem Droge Krzyzowa u Swietej Anii (Sainte-Anne-de-Beaupre Shrine). Pozniej przyszla burza i ulewa. Przeczekalismy ja w restauracji McDonalds jedzac hamburgera ANGUS. Ja go jadlem i on mnie jadl. Po owocach morza, ktorymi sie zajadalem sie na wyspie PEI byla to degradacja do najnizszego stopnia.

Moze ten ochlap z byka pomogl mi sie wdrapac na skale 533 stopniami na szczyt wodospadu w Kanionie Sw. Anny (Canyon Sainte-Anne). I wyszlo slonce na koniec witajac nas kolorowa tecza utworzona z wodnej mgly wodospadu.

No comments: