Monday, July 24, 2017

Z okazji Swieta

Protest obroncow kurczakow na ul. Keele
Policji, zycze wszystkim policjantom wszystkiego najlepszego.

Zbiegiem okolicznosci policja w Polsce ma tyle samo lat co moj dom w Kanadzie. Powsatala w 1919 roku. Czyli za dwa lata bedziemy obchodzic 100-lecie jej powstania, jak i wybudowania mojego domu przez Irlandzkich imigrantow. Oczywiscie w stylu edwardowskim.

Mama Gienia mowila mi, ze w zgodzie z tradycja szlachecka, bylem przeznaczony do stanu kaplanskiego (najstarszy syn). Jej zyczeniem bylo abym zostal ksiedzem. Obawiala sie najbardziej 2 zawodow: rybaka + policjanta. Zbyt niebezpieczne dla mnie.

W mojej rodzinie przed II wojna i po stronie Zarembow, jak i Kuciakow byli policjanci. Dziadek Wladyslaw Kuciak byl policjantem i pracowal dla Policji Panstwowej na Wolyniu. Takze jeden z Zarembow byl tez policjantem w Kostopolu. Wszak Mama mowila, ze nie za dlugo, poniewaz nie odpowiadal mu ten zawod.

Policja glownie zajmowalem sie w celach akademickich. Skonczylem w Montrealu Nauki Policyjne (Police Sciences). Ale to w ramach moich glownych zainteresowan: bezpieczenstwem narodowym + walkami wachodnimi (Martial Arts), ktorych to bylem i jestem pasjonatem.

Jak w zyciu nie jest tak jak czlowiek chce, to wtedy kariera narzuci sie sama. I tak w koncu zostalem ochroniarzem. I wykonujac ten zawod dociaglem do emerytury. Dziadek Wladyslaw byl policjantem, a wnuk jego Edward ochroniarzem. Zapewne, tak jak Dziadek byl dumny ze swojego zawodu, jego wnuk Edward tez dumny jest ze swojego. Bo obojetnie co w zyciu robisz, rob to perfekcyjnie, najlepiej jak potrafisz, z sercem. Staraj sie byc najlepszym, a nawet lepszym od najlepszego. To jest sekret sukcesu: rob wiecej niz od ciebie wymagaja.

"When Lord Naoshige was speaking to his grandson, Lord Motoshige, he said, "No matter whether one be of high or low rank, a family line is something that will decline when its time has come. If one tries to keep it from going to ruin at that time, it will have an unsightly finish. If one thinks that the time has come, it is best to let it go down with good grace. Doing so, he may even cause it to be maintained."
It is said that Motoshige's second son Naoaki heard this from him" - HAGAKURE ("The Book of the Samurai").

00:38 Hrs. Jem banana.

00:49 Hrs. Siusiu (slomkowe + puszyste) + 1-sza szklanka wody.

03:43 Hrs. Budzi mnie siusiu (slomkowe + puszyste).

05:37 Hrs. Budzi mnie siusiu (slomkowe + puszyste).

06:03 Hrs. Wstaje. Temperatura na tarasie 23C. Temp. w kuchni 23C. Telewizja CP24 pokazuje temperature w Toronto 20C  + zachmurzenie duze + zrywam kartke z kalendarza: "Kochac to znaczy byc wrazliwym" - C. S. LEWIS.

06:10 Hrs. Biore lyzke stolowa oleju konopnego RICHARDO'S.

06:15 Hrs. Lektura tronowa. "Gazeta Polska".

"Po ekshumacjach gen. Bronislawa Kwiatkowskiego i gen. Wlodzimierza Potasinskiego, ktore odslonily bolszewickie barbarzynstwo i profanacje zwlok, nie uslyszelismy 'przepraszam' "- PIOTR WIELGUCKI

EWA KOPACZ: "Jestem obrazona".
GRZEGORZ SCHETYNA: "Ty zawsze jestes obrazona".

Legendarna stala sie odpowiedz Ewy Kopacz na pytanie, czy Polska powinna sprzedawac bron Ukrainie. - Wie pan, jestem kobieta - ujawnila z przejeta mina. - Ja sobie wyobrazam, co bym zrobila, gdyby na ulicy pokazal sie czlowiek wymachujacy ostrym narzedziem albo trzymajacy w reku pistolet. Pierwsza moja mysl: tam za moimi plecami jest moj dom i moje dzieci. Wiec wpadam do domu, zamykam sie i opiekuje sie moimi dziecmi - wyjasnila zbaranialemu dziennikarzowi meandry swojej psychiki. - Co w takiej sytuacji zrobilby mezczyzna? Pewnie pomyslalby: nie mam nawet porzadnego kija w reku, ale jak to? Ja nie stane i nie bede sie tu z nimi tlukl tylko dlatego, ze on sie tu odwazyl przyjsc i grozic mojej rodzinie? - wyjasnila. "Co poeta mial na mysli?" - do dzis nie wiadomo, ale wypowiedz stala sie tak popularna, ze jeden z fanpage'ow na Facebooku poswieconych polityce nazywa sie "Moge sie zamknac w domu" (Magdalena Zlotnicka, "Niechlubny powrot Kopacz. Z ZSL przez UW do PO. Polska pamieta ja jako krolowa gaf, fatalnych stylizacji i wypowiedzi ni w piec, ni w dziewiec. Po Sejmie zas kraza legendy o jej fochach i obrazaniu sie o byle co. Teraz, kiedy wyraznie widac, jak krecila w sprawie identyfikacji ofiar katastrofy smolenskiej, byla premier Ewa Kopacz zapewnie obrazi sie na rzeczywistosc", GAZETA POLSKA, 7 czerwca 2017).

09:56 Hrs. Budzi mnie siusiu (prawie przezroczyste) + chlodno mi.

14:50 Hrs. Siusiu (prawie przezroczyste) + na dworze ciemno + deszcz.

17:01 Hrs. Parkuje na ul. Roncesvalles ($0.25). Do godz. 17:17.

17:08 Hrs. Zakupy w Benna's ($27). 2 woreczki pierogow. Jeden z truskawkami + 2-gi z miesem + kawalek kielbasy wiejskiej. Na zewnatrz czestuje sie ze skrzynki na chodniku gazeta "Toronto Metro" z "It's drivers, not cyclists, who need more training" na okladce.

18:39 Hrs. Siusiu (slomkowe + puszyste) + deszcz.

18:44 Hrs. Przez okno slysze skandowanie demonstrantow na ul. Keele naprzeciw stacji metra + wychodze zobaczyc.

18:58 Hrs. "Safe the animals" - skanduja uczestnicy protestu + fotka.



19:12 Hrs. W domu.

No comments: